Tingkatkan Keupayaan Kepimpinan Anda: Membina Team Berprestasi Tinggi.
Want to run this event in-house? Enquire about running this event in-house
Interested in attending? Have a suggestion about running this event near you?
Register your interest now
Description
Kemahiran Penyeliaan untuk ‘Supervisors’ & ‘Team Leaders’
Program 2 hari ini direka khas untuk memperkasakan penyelia dan "team Leader" dengan kemahiran kepimpinan asas, teknik bimbingan yang kreatif, dan strategi membina pasukan yang berkesan.
Objektif Program:
Memahami Personaliti & Komunikasi:
- Pelajari teknik pujukan subliminal dan gaya komunikasi yang berbeza.
- Gunakan pemprofilan DISC untuk meningkatkan upaya pengaruhan dan komunikasi yang berkesan.
- Pengurusan Interpersonal:
- Kuasai cara berurusan dengan pelbagai personaliti dan menangani perkerja bermasalah.
- Pelajari cara memberi dan menerima penghargaan serta maklum balas.
- Kepimpinan Strategik:
- Terokai gaya kepimpinan yang berbeza dan sesuaikan pendekatan anda dengan pelbagai situasi.
- Gunakan hierarki keperluan Maslow untuk memotivasikan team anda.
- Bagaimana untuk memimpin generasi pekerja yang berbeza.
Team Building:
- Rancang dan laksanakan strategi untuk membina pasukan yang berjaya.
- Teknik penyelesaian konflik dalam organisasi.
Faedah Utama:
- Mengenal pasti dan memenuhi peranan kepimpinan anda dengan berkesan.
- Meningkatkan kemahiran komunikasi dan interpersonal.
- Membangunkan strategi untuk mengurus dan memotivasikan pasukan.
- Menguasai teknik penyelesaian masalah dan pengurusan konflik.
- Meningkatkan produktiviti dan kerjasama pasukan.
Programme Objective
Di akhir program ini, para peserta akan dapat:
- Mengenalpasti dengan efektif tugas, tanggung jawab serta fungsi sebagai seseorang pemimpin di bidang berbeza..
- Membuat anjakan paradigma dalam ketentuan sikap dulu, kini dan masa hadapan.
- Memperbanyakkan skil berfikir menggunakan pemikiran kreatif.
- Memahami teknik menyelesaikan masalah dan menganalisasebab kejadian
- Mengenalpasti kaedah-kaedah efektif untuk menangani konflik diantara kakitangan, jabatan dan seterusnya organisasi.
- Mempunyai cara yang berbeza untuk mengurus organisasi dengan baik
- Merancang dan mengurus strategi untuk bekerja sebagai satu pasukan
Who Should Enroll?
Penyelia dan Bakal Penyelia
Course Outline
Download the program details here.
Register Now
Register your interest here.